Wojna w polskich produkcjach, czyli lista filmów wojennych


Filmy wojenne coraz częściej pojawiają się w kinach jak i na różnych platformach serialowych. Ale o tych ostatnich nie tym razem, bo niestety zbytnio nie oglądam tego typu produkcji. Muszę przyznać, że filmy wojenne  swoje początki miały w czasach kina niemego i od tamtej pory zyskały ogromną sławę i bardzo dobrze, bo każdy powinien wiedzieć co na świecie x lat temu się działo.

Wstyd się przyznać, ale tworząc tą listę sugerowałam się recenzjami innych ludzi, ponieważ boję się tego typu filmów. Jestem zbyt wrażliwa na takie produkcje i fakt, że coś takiego miało miejsce bardzo na mnie to wpływa. Mam nadzieję, że wybrane przeze mnie produkcje spodobają się dla was, bo są to filmy polskie.



Propozycje filmowe

Zimna wojna
Pierwszym filmem, który gorąco dla was polecam jest Zimna Wojna pod reżyserią Pawła Pawlikowskiego. Jest to trudna historia o miłości, gdzie dwójka młodych ludzi chciałaby być ze sobą, ale nie mogą. Przenosimy się do roku 1949 w trakcie trwania zimnej wojny, to tam widzimy Polskę szarą, biedną i sponiewieraną, gdzie ludzie próbują odbudować swoje życie na nowo po wojnie. To tutaj poznajemy naszych głównych bohaterów- Zulę i Wiktora, których grają Joanna Kulig oraz Tomasz Kot dla których moim zdaniem warto obejrzeć tą produkcję.


Wołyń
Wiadome jest, że filmy wojenne są bardzo brutalne, bo przedstawiają nam historię, która zdarzyła się na prawdę. Ale mimo wszystko ta produkcja jest dla ludzi, którzy mają twarde nerwy. Historia opowiedziana o jednej z najbardziej bestialskiej rzezi jaka miała miejsce w Polsce zgotowaną przez Ukraińców. Reżyser Smarzowski w dość brutalny sposób prezentuje dla nas obraz rzezi, która nie powinna mieć nigdy miejsca.


Miasto 44
Filmy apokaliptyczne zwykle są kojarzone z zombie i różnymi zjawiskami pogodowymi, gdzie ludzie umierają przez siły wyższe. Ale ta produkcja jest apokalipsą, ponieważ film ukazuje nam powstanie warszawskie, które zostało wyreżyserowane przez Jana Komosę.  Przenosimy się do roku 1944, gdzie polska jest pod okupacją niemiecką. To jakie piekło nam zgotowały Niemcy nie da się opisać, ale film ten w bardzo brutalny sposób prezentuje nam czasy wojny, co pewnie nie jednego człowieka może obrzydzić i przerazić co działo się w tych strasznych czasach.


Azyl
Film przedstawia historię rodziny Żablińskich, którzy w czasie wojny pomagali Żydom znaleźć swój Azyl. Mimo wielkiego niebezpieczeństwa pomagali tym biednym ludziom uciec od Niemców, wydostawali ich z getta i dawali schronienie w opustoszałych murach ogrodu zoologicznego. Film powstał w oparciu o książkę Diane Ackerman pod tytułem Azyl. Opowieść o Żydach ukrywanych w warszawskim zoo. Historia bardzo wzruszająca, ale mimo wszystko powinno się takie produkcje oglądać.

Komentarze

  1. O Matko, ja uwielbiam polskie wojenne produkcje :) perfecja !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to w końcu muszę się wziąć i za takie produkcje. Chociaż wiem, że to dla mnie może się źle skończyć ;)

      Usuń
  2. Szkoda, że mam mało czasu na tv, bo lubię takie produkcje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to mam nadzieję, że w końcu znajdziesz czas aby coś obejrzeć :) czasem warto zrobić to co się lubi :)

      Usuń
  3. Lubie filmy o tematyce wojenej ale niestety nowe filmy Polskiej produkcji nie należą do najlepszych a szkoda.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty