Flesz popkulturowy. Wrzesień


Jak wiecie bardzo lubię oglądać filmy jak i seriale, dlatego w sumie założyłam tego bloga, bo lubię dzielić się swoimi opiniami na temat danej produkcji. A niestety większość moich bliskich ma dość słuchania mnie, bo niestety jak zacznę dyskusję to nie ma zmiłuj.

Ale nie przedłużając zapraszam was na wrześniowy flesz popkulturowy, gdzie mam nadzieję, że znajdziecie coś dla siebie. Większość produkcji można znaleźć na Netflixie jak i na HBO, a jedną nawet na Playerze i chodzi mi tutaj o AHS.


Filmy

Berek
Obejrzysz: Netflix

Fabuła: Grupka przyjaciół z dawnej szkoły organizuje grę w berka rozgrywaną na terenie całego kraju. 

Opinia: Jeśli tak jak ja lubicie serię filmów Kac Vegas, to jestem pewna, że ta produkcja przypadnie wam do gustu. Jest to lekki film, który pewnie nie jednej osobie przypadnie do gustu przez swój niepowtarzalny klimat. Świetna obsada aktorska, która spisują się fenomenalnie.

Alfa
Obejrzysz: Netflix

Fabuła: Ranny myśliwy, pozostawiony na śmierć przez towarzyszy, próbuje przeżyć w puszczy i powrócić do domu. 

Opinia: Nie jest to na pewno produkcja, o której godzinami będzie się oglądało, ale mimo wszystko warto poświęcić jej czas. Jest to śliczna i czasem wzruszająca opowieść, o przyjaźni człowieka ze zwierzęciem. Film osadzony jest w bardzo odległych latach jeszcze przed naszą erą, więc dla ludzi, którzy lubią ukazane dawne czasy, to jest coś co dla was może się spodobać.


Turysta
Obejrzysz: Cda

Fabuła: Remake francuskiego thrillera pt. "Anthony Zimmer". Amerykański turysta na wakacjach we Włoszech zostaje wplątany przez agentkę Interpolu w niebezpieczną intrygę.

Opinia: Uwielbiam filmy z Angeliną Jolie, bo zawsze wiem, że będzie to ciekawa produkcja. Film może i nie robi większej furory, ale za to jest miła dla oka. Na początku zaznaczę, że jest to remake francuskiego filmu pod tytułem Anthony Zimmer. Tylko, że aktualna produkcja rozgrywa się w bardziej ekskluzywnych miejscach niż pierwowzór. Jest to jak dla mnie świetny film akcji, gdzie już od początku coś się dzieje.

Outsider
Obejrzysz:Netflix

Fabuła: Historia byłego amerykańskiego żołnierza, który po II wojnie światowej wstępuje do japońskiej yakuzy.

Opinia: Jeśli czytaliście mój wpis poświęcony produkcjom gangsterskie, to wiecie, że przykuł moją uwagę ta produkcja. Nie jest to może film, w którym cały czas coś się dzieje i jest zawrotne tempo akcji. Ale to właśnie przez te powolne otwieranie coraz to kolejnych kart jest czymś ciekawym.

Barry Seal król przemytu 
Obejrzysz: ?

Fabuła: Historia Barry'ego Seala, człowieka, który jednocześnie pracował dla CIA oraz kartelu.

Opinia: Niezbyt przepadam za biografiami, ale niezmiernie się cieszę, że jednak skusiłam się na tą produkcję. Jest to dość ciekawa produkcja, która skupia się na zwykłym pilocie, który przez dziwne zarządzenie losu stał się jednym z bardzo bogatych ludzi. Jestem również w szoku, że Tom Cruis spisał się idealnie i ta rola była tylko dla niego.


Seriale

Wielkie kłamstewka
Obejrzysz: HBO GO

Fabuła: Idealne życie trzech matek przybiera nieoczekiwany obrót, gdy w miasteczku dochodzi do zbrodni.

Opinia: Po dość długim czasie w końcu dokończyłam oglądać ten serial od HBO. Pierwszy sezon zresztą już dawno obejrzany. Drugi sezon trochę męczyłam, ale w końcu dotarłam do końca. Nie to, że nie podoba mi się ten serial, bo to nie tak. Serial jest świetny, ale momentami dość mocny i czasem potrzebuje takiego kilkudniowego detoksu.

Serial ukazuje może i życie idealnych, bogatych matek, ale tak na prawdę nie jest. Z odcinka na odcinek poznajemy ich życie i to jak potrafii być ono ciężkie. Nie zawsze w życiu jest pięknie i kolorowo i trzeba o tym zawsze pamiętać.

Czarnobyl
Obejrzysz: HBO GO

Fabuła: Po wybuchu elektrowni jądrowej w Czarnobylu ratownicy poświęcają zdrowie i życie, by ratować Europę przed skutkami katastrofy.

Opinia: O Czarnobylu raczej każdy słyszał i wie co wydarzyło się z reaktorem jądrowym w 1986 roku. To jest straszne do czego głupota i bezmyślność ludzka może doprowadzić.

Historia opowiedziana w tym pięcioodcinkowym miniserialu od HBO wstrząsa. Serial ten ukazuje nam przebieg tego wszystkiego co tam się wydarzyło i jakie skutki za sobą to wszystko niesie. Tyle niewinnych ludzi musiało umrzeć, bo przecież trzeba zaoszczędzić pieniądze pieniądze i wadliwą maszynę dano do użytku.

Obsesja Eve
Obejrzysz: HBO GO

Fabuła: Historia skupi się na agentce Eve (Oh), która jest znudzona siedzeniem przy biurku. Po drugiej stronie jest zaś Villanelle (Comer), porywająca i utalentowana morderczyni. Te dwie zaciekłe i inteligentne kobiety, które mają na swoim punkcie obsesję, idą łeb w łeb w niezwykłej grze w kotka i myszkę.

Opinia: Pierwszy sezon w sumie już dawno za mną. No i jako, że przypadł mi do gustu, to jakiś czas temu zaczęłam oglądać drugi sezon.

Serial od początku przykuł moją uwagę przez swój niepowtarzalny klimat. Każda postać grana jest fenomenalnie, ale to nasze dwie główne bohaterki są tutaj najważniejsze i spisują się fenomenalnie. Uwielbiam thrillery, a tym bardziej szpiegowskie, więc to była kwestia czasu kiedy wezmę się za tą produkcję.

Castle Rock
Obejrzysz: HBO GO

Fabuła: Castle Rock to psychologiczny horror osadzony w multiversum Stephena Kinga. Akcja rozgrywa się w fikcyjnym mieście, które pojawia się w wielu utworach Kinga.

Opinia: Wstyd się przyznać, ale puki co obejrzałam jeden odcinek, który zresztą skłonił mnie i to nawet bardzo do obejrzenia kolejnych odcinków. Uwielbiam produkcje na podstawie powieści Kinga, dlatego to była kwestia czasu kiedy obejrzę ten serial. Sam fakt, że niektóre jego powieści rozgrywają się w tym dziwnym miasteczku coś musi sugerować. Mam nadzieję, że kolejne odcinki wciągną mnie w ten mroczny świat i będzie to jedna z moich ulubionych produkcji.

Zresztą jeśli czytacie moje poprzednie wpisy, a tym bardziej premiery serialowe, to wiecie, że w tym miesiącu ma swoją premierę 2 sezon tego serialu, który obiecująco się prezentuje.

American Horror Story: Apokalipsa 
Obejrzysz: ?

Fabuła: Ósma część serii to tak zwany crossover między pierwszą (American Horror Story) a trzecią częścią ((American Horror Story: Sabat). Akcja Apokalipsy dzieje się w niedalekiej przeszłości. Do gry powrócił Michael Langdon - Antychryst w ciele małego dziecka. Na planie ósmego sezonu Langdon jest już jednak dorosłym mężczyzną. To oznacza tylko jedno - koniec świata zbliża się wielkimi krokami.

Opinia: Cały czas sądziłam, że jest to straszna produkcja, która będzie mnie przerażała na każdym kroku i nie jest taka i w sumie bardzo się z tego powodu cieszę. Nie obejrzałam puki co do końca tego sezonu, ale na pewno niedługo to nadrobię. Jest to na pewno trochę dziwny serial, ale mi przypadł do gustu. Lubię takie dziwaczne produkcje i im dziwniejsza tym nawet lepiej.

Dark
Obejrzysz: Netflix

Fabuła: Dark opowiada historię zaginięcia dwojga dzieci w niemieckim miasteczku Winden. W trakcie poszukiwań jednak zaczyna pojawiać się pytanie dotyczące nie tego przez kogo i dlaczego dzieci zostały porwane, a kiedy.

Opinia: Ciekawy dosyć serial, ale niestety trochę ciężki w odbiorze. Niestety nie obejrzałam za dużo odcinków, ale niedługo postaram się to zmienić, bo bardzo mnie ta produkcja intryguje.

Ciemny kryształ: Czas buntu
Obejrzysz: Netflix

Fabuła: Trójka młodych Gelflingów odkrywa przerażający sekret i wznieca powstanie przeciw okrutnemu władcy.

Opinia: Puki co za dużo odcinków nie obejrzałam, bo niestety coś mi nie podchodzi aby dalej oglądać. Na pewno dam szansę temu serialowi, bo w miarę ciekawie się zapowiada. Ale niestety takie animacje coś jakoś do mnie nie przemawiają, a wielka szkoda, bo dużo pochwał ma ta animacja.

Mindhunter
Obejrzysz: Netflix

Fabuła: Jest rok 1979. Dwóch agentów FBI zostaje wyznaczonych, aby przesłuchać osadzonych w więzieniu seryjnych morderców i wykorzystać pozyskaną wiedzę do zamknięcia nierozwiązanych spraw. 

Opinia: Jak tylko dowiedziałam się, że ten serial będzie miał swoją premierę na Netflixie wiedziałam, że muszę go obejrzeć. Odkąd pamiętam zawsze interesowałam się zagadkami kryminalnymi i to jakimi potworami mogą być ludzie. Dlatego też pierwszy sezon w dość szybkim tempie obejrzałam i pokochałam ten serial. Zagłębianie się w psychikę seryjnych morderców takich jak Ed Kamper, to coś co zawsze mnie fascynowało. Nie to, że pochwalałam ich zachowanie, bo co to to nie. Ale zawsze interesowało mnie co tacy ludzie mają w głowie, dzięki temu serialu powolutku zaczynam to wszystko w miarę pojmować, chociaż i tak pewnie nie do końca.

Jeśli chodzi o drugi sezon mogliśmy zobaczyć jak zdobyta dotychczas wiedza wygląda w praktyce. Dzięki temu można podejrzeć ruchy kolejnej osoby, która morduje. W tym przypadku niewinne czarnoskóre dzieci.

Stranger Things
Obejrzysz: Netflix

Fabuła: Podczas powrotu do domu znika dwunastoletni Will Byers. Zaginięcie chłopca jest początkiem dziwnych i niebezpiecznych wydarzeń trapiących prowincjonalne miasteczko. 

Opinia: Rok w rok odkąd dowiedziałam się, że taki serial pojawił się na Netflixie, to zaczął oglądać. Pierwszy sezon pochłonęłam w ekspresowym tempie i tak samo sprawy się miały z drugim sezonem jak i z trzecim sezonem.

Serial może i mroczny, a w trzeciej części momentami straszny i podchodzący pod horror, to i tak bardzo przypadł mi do gustu. Seriale, gdzie występuje magia i różnego rodzaju potwory, to coś co ja bardzo lubię oglądać i chyba zawsze mnie będzie ciągnąć do takich produkcji.

Komentarze

Popularne posty