Flesz popkulturowy. Grudzień


Ostatni mój flesz popkulturowy był w październiku i od tamtej pory aż wstyd się przyznać prawie nic nie obejrzałam. Niestety czas mi na to wszystko nie pozwolił i nie mogłam poświęcić się temu co uwielbiam, czyli na oglądaniu filmów i seriali. Mimo takiej długiej przerwy prawie nic nie obejrzałam przez brak czasu. Mam nadzieję, że jednak coś ciekawego tutaj dla siebie znajdziecie i z chęcią podzielicie się opinią na temat danych produkcji.


Seriale

Mroczne materie


Serial na podstawie trylogii fantasty autorstwa Phillipa Pullmana – pierwszy sezon będzie opowiadał o wędrówce głównych bohaterów, Lyry Belacqua i Willa Parry’ego przez wieloświat równoległych wymiarów.

Odkąd pamiętam filmy jak i seriale fantasy niesamowicie mnie do siebie przyciągały. Uwielbiam ten świat fantazji, w który mogę się przenieść dzięki jakiejś produkcji. Kiedy to w 2007 roku obejrzałam złoty kompas, który był pierwszą zekranizowaną adaptacją książki załamałam się i zbytnio nie byłam pozytywnie nastawiona na owy serial. Jakie moje zaskoczenie było po obejrzeniu kilku odcinków, które niesamowicie wciągnęły w ten intrygujący świat. Może i nie obejrzałam za dużo odcinków, ale jestem zachwycona tym serialem i już niebawem do niego powrócę.




The Umbrella Academy

The Umbrella Academy opowiada historię członków dysfunkcyjnej rodziny superbohaterów, w której skład wchodzą The Monocle, Spaceboy, The Kraken, The Rumor, The Séance, Number Five, The Horror i The White Violin. Razem pracują nad sprawą tajemniczej śmierci ojca, jednak muszą przede wszystkim przezwyciężyć różnice, które występują pomiędzy nimi. Seria komiksów zebrała pozytywne opinie między innymi ze względu na alternatywne podejście do historii o superbohaterach.

Uwielbiam seriale, które są nakręcone na podstawie komiksów. Niestety do tej pory nie przeczytałam żadnego komiksu, ale czuję, że puki co wystarczą mi filmy jak i seriale na ich podstawie. Serial the Umbrella Academy  to właśnie połączenie kilku komiksowych konwencji i muszę przyznać, że wychodzi im to rewelacyjnie. Serial ten to solidna produkcja z dobrym scenariuszem i genialnymi postaciami, więc gorąco wam polecam obejrzeć ten serial o superbohaterach, ale w trochę innej formie.


Filmy

Valerian i miasto tysiąca planet

Kosmiczni agenci Valerian i Laureline zostają wysłani z misją przeprowadzenia śledztwa w międzygalaktycznym Mieście Tysiąca Planet.

Jak już zresztą zauważyliście uwielbiam filmy fantasy jak i sci-fi, chociaż o tych drugich niezbyt wam pisałam. Akcja filmu dzieje się w XXVIII wieku i jak można się domyślić wszystko rozgrywa się w kosmosie i to na prawdę przepięknej planecie. Scenariusz tego filmu jest rewelacyjnie napisany, a już pierwsze sceny angażują i wprowadzają widza w ten magiczny, pełen pięknych barw świat, który na prawdę pokochałam.


Spider-man Uniwersum

Miles Morales po ukąszeniu przez radioaktywnego pająka staje do walki z nikczemnym Kingpinem. Pomogą mu w tym Spider-Menowie z innych wymiarów.

Filmów o Spider-manie jest dość sporo i niektóre świetne, niektóre wręcz odwrotnie. Tym razem zajmę się filmem, który chyba jest jednym z najlepszych filmów poświęconym człowiekowi pająkowi. Mimo, że jest to animacja, to jest złoto w czystej postaci. Dawno nie widziałam tak cudownie zanimowanej produkcji, do której z uśmiechem na twarzy będę wracać. To w jaki sposób przedstawione każdą scene zachwyci nawet dorosłego widza.


Diabeł: Inkarnacja

Megan odchodzi z policji i znajduje zatrudnienie w bostońskiej kostnicy. Gdy zostaje przywiezione ciało młodej dziewczyny, rozpoczyna się seria dziwnych wydarzeń.

Nie mogło u mnie zabraknąć również horroru. Tym razem przenosimy się do kostnicy i to tam w większej części będzie rozgrywać się akcja filmu. Otrzymany film może się początkowo kojarzyć z Autopsją Jane Doe, ale nie jest to podobny film. Tamten miał coś w sobie co przyciągało widza i trzymało w napięciu od początku do końca, tutaj może i to dostajemy, ale nie tak jak byśmy chcieli. Film przez pierwszą połowę wlecze się, a raptem zaczynają się dziać różne dziwaczne rzeczy. Nie powiem film jest w pewnym sensie ciekawy, ta brutalność jaka tam panuje czasem może przerazić, ukazanie trupów i rozkład ich ciała nie jedną osobę mogą obrzydzić, ale wygląda to wszystko realistycznie. Nie będę ukrywać mimo wszystko film przykuł moją uwagę i pewnie jeszcze kiedyś ją obejrzę, ale wierzcie mi bywają o wiele lepsze produkcje.


Kapitan Marvel

Ziemska kobieta po kontakcie z obcą rasą Kree otrzymuje nadludzkie moce.


Od kiedy obejrzałam pierwsze filmy od MCU to nie ukrywam, że pokochałam ten   świat przedstawiony w tych filmach. Każda postać jest na swój sposób ważna i czymś wyjątkowym się wyróżnia. Niestety niektóre nie są tak ciekawe jak by się mogło to wydawać i tak jest z Kapitan Marvel. Film jest na swój sposób ciekawy i ukazanie girl power było potrzebne i każdy oczekiwał tego typu filmu. Aktualnie wyszło to mizernie patrząc na Marvela i nie jest to wyróżniający się z tłumu film. 


Jak poślubić milionera
Grupa niespełnionych w miłości ludzi bierze udział w kursie jak znaleźć i poślubić milionera.

Nie będę owijać w bawełnę Polskie komedie już od kilku dobrych lat nie wypadają dobrze, są wręcz nie do przetrawienia. Są też wyjątki, ale to bardzo rzadko się zdarza, a wielka szkoda, bo mają potencjał, ale zwykle są zmarnowane. Ale nie martwcie się komedia, za którą tym razem się zabrałam jest w miarę przyzwoita i jeśli niczego się nie oczekuje po niej to można na prawdę dobrze się bawić. Początek filmu jest zachęcający i leci szybkim tempem, gdzie poznajemy naszą główną bohaterkę. Potem wszystkiego robi się za dużo i większość scen jest tutaj na prawdę zbędna. Mimo klasycznego zakończenia coś mi się w nim spodobało i w końcu kopciuszek znalazł swojego księcia.


Uwierz w ducha

Zastrzelony na ulicy Sam wraca do swojej ukochanej jako duch, by ostrzec ją przed zagrożeniem.

Bardzo lubię czasem obejrzeć filmy miłosne, a tym bardziej te starsze, które potrafią wprowadzić nas w te dawne lata. Film Uwierz w ducha to typowa historia miłosna, która szokuje widza już od pierwszych scen. Oczywiście nie będzie to romans przez cały film, bo jednak nasz główny bohater ginie straszną śmiercią, z czasem film przeista się w thriller. Jest to genialny zabieg, bo przyciąga przez to swoją uwagę. Pewnie nie jadna z was osoba obejrzałam ten film, ale jeśli tego nie zrobiliście to zachęcam was do obejrzenia jego, bo jest warto.


Wulkan

W centrum Los Angeles do życia budzi się wulkan, stanowiąc zagrożenie dla całego miasta.

Film, który teraz omówię wiele razy w swoim życiu obejrzałam i za każdym razem wywołuje we mnie takie same emocje. Zdaję sobie sprawę, że ma swoje mankamenty, ale nie ukrywajmy jaki film ich nie ma. Jeśli już jesteśmy przy filmie katastroficznym to jest to dla mnie jeden z lepszych filmów tego gatunku. Początek ukazuje nam normalne życie ludzi, ukazane jest jak miasto tętni życiem, ale z czasem zaczyna się walka o przetrwanie i akcja zaczyna nabierać tempa aż do samego końca.

Komentarze

Popularne posty