Wakacyjny flesz popkulturowy

 

Wrzesień już się kończy, a ja przybywam do was z ostatnim wpisem w tym miesiącu. Wakacyjny flesz popkulturowy właśnie teraz trafił na bloga i mam nadzieję, że coś ciekawego tutaj dla siebie znajdziecie. 

Filmy

Topielisko. Klątwa La LloronyObejrzysz: HBO GO, Cda

Fabuła: Pracownica socjalna bada sprawę samotnej matki, która twierdzi, że jej dzieci są prześladowane przez zjawę. Niedługo później jej własne pociechy stają się celem nawiedzeń.

Opinia: Kolejny raz Warner Bros zagwarantował nam gniota. Powiązanie tego filmu z serią Obecność jest bardzo obrażliwe i nie na miejscu. Błędy fabularne, brak strasznych scen, bohaterowie zachowują się w sposób tak głupi, jakby za wszelką cenę próbowali zdobyć Nagrodę Darwina. Brak pomysłów i brak zagwarantowania nam czegoś świeżego niestety odpycha. Niestety tego typu twórcy nigdy nie nauczą się tworzyć dobrego kina. 


BabadookObejrzysz: Cda Premium, 

Fabuła: Amelia zmaga się z nieprzewidywalnym zachowaniem syna, który twierdzi, że w domu czyha potwór.

Opinia: Ogładam wszem i wobec, że odkryłam rewelacyjny horror, który z czystym sumieniem mogę wam polecić. Babadook to horror, który wychodzi z gatunkowych ram, który nie stara się na siłę pokonać demona drzemiącego gdzieś tam w cieniu, tylko próbuje się go oswoić, tak by dało się z nimi żyć. Babadook nie jest typowym horrorem, może on skutecznie wystraszyć, nie serwując nam tandetnych jump scerów. Film ten potrafi zachwiać nasze poczucie bezpieczeństwa. Pokazuje dobitnie, że to, czego naprawdę należy się bać, nie pochodzi z dna szafy, ciemnego kąta ani spod łóżka. Siedzi gdzieś w najgłębszych czeluściach ludzkich umysłów.


BooksmartObejrzysz: HBO GO, Cda

Fabuła: W przeddzień ukończenia liceum dwie przyjaciółki decydują się nadrobić jednej nocy cztery lata utracone na naukę bez zabawy.

Opinia: Booksmart to kolejne dzieło HBO spod reżyserski Olivii Wilde, który jest jej debiutem. To produkcja o przyjaźni dwóch bardzo pilnych uczennic, które na ostatni dzień swojej nauki w końcu zaimprezowały. Wiem, że brzmi to tandetnie, ale wierzcie mi tak nie jest. Produkcja skupia się przede wszystkim na jednej szalonej nocy, serii pomyłek i prób dotarcia na tę kluczową imprezę, która jednak ostatecznie nie okaże się spełnieniem melanżowych, standardowo zbyt wysokich oczekiwań. To opowieść pełna zabawnych scen, śmiesznych dialogów, rewelacyjnej obsady przez co warto po tą produkcję sięgnąć, bo nie jest to głupia komedia dla młodzieży. 


Smętarz dla zwierzątObejrzysz: HBO GO, Cda, 

Fabuła: Rodzina odkrywa tajemniczy cmentarz. Wkrótce zaczynają się dziać przerażające rzeczy.

Opinia: Mimo złych recenzji w końcu w te wakacje sięgnęłam po produkcje spod pióra Stephena Kinga niestety jak to zwykle bywa zawiodłam się. Jakoś nigdy nie sądziłam, że można aż tak spartaczyć film, ale nie jeden raz się zawiodę. Stephen King tworzy powieści ponad czasowe, ale to się nie ima względem filmów. Niestety zamiast pięknej opowieści, z mrożącymi krew w żyłach scenami dostajemy blockbusterowy horror bez jakiegokolwiek wyrazu. To horror bez jakiejkolwiek głębi serwująca nam końcowo makabryczne sceny i bezsensowne straszenie widza. 


ElizjumObejrzysz: Cda, 

Fabuła: Garstka wybrańców żyje na luksusowej stacji orbitalnej, a reszta ludzi w przeludnionych miastach zdewastowanej Ziemi. Max, mieszkaniec planety, próbuje walczyć z niesprawiedliwym podziałem.

Opinia: Elizjum to kolejne dzieło Neila Blomkamp'a. Jeśli czekacie na nietuzinkową produkcję, która was wprowadzi do świata sci-fi to się zawiedziecie. Jest to niestety typowa produkcja, gdzie chodzi wyłącznie do walki dobra ze złem. Nie dostajemy tu żadnego nowatorskiego rozwiązania. Mimo wszystko warto obejrzeć tą produkcje na spokojną jesienną noc, ponieważ na brawa zasługuje oczywiście sceneria, która zapiera dech w piersiach, ale również na wysokim poziomie stoi montaż oraz zdjęcia. To ciekawa produkcja z bardzo ciekawym zakończeniem, chociaż przewidywalnym.


Seriale

Ted Bundy: Falling for a KillerObejrzysz: Prime Video,

Fabuła: Po prawie 40 latach milczenia Elizabeth Kloepfer i jej córka Molly zdradzają szczegóły ich relacji z Tedem Bundym.

Opinia: Odkąd pamiętam lubiłam oglądać różne kryminalne filmy jak i seriale. Takie osoby zawsze mnie intrygowały, ale również wzbudzały we mnie niepokój. Niestety coraz częściej się słyszy o makabrycznych zbrodniach, które człowiek człowiekowi zgotował. Zawsze do takich rzeczy mnie ciągneło i lubiłam zagłębiać się w umysł takich okrutnych ludzi. Dlatego kiedy dowiedziałam się o dokumencie na temat Teda Bundy'ego wiedziałam, że muszę to obejrzeć. Serial, jako dokument, połączony z dramatem i wątkiem śledczym, gdzie wszystko to domknięte jest wyrazistym dźwiękiem i nad wyraz płynnym montażem, prezentuje się bardzo dobrze. To na prawdę rewelacyjny dokument, który prezentuje nam człowieka, który dopuścił się makabrycznych czynów. Zamordował tyle niewinnych dziewcząt, które porywał na swój urok osobisty i miłe usposobienie. 


Książki

Harry Potter i więzień azkabanu
Wydawnictwo: Media Rodzina

Fabuła: Z pilnie strzeżonego więzienia dla czarodziejów ucieka niebezpieczny przestępca. Kim jest? Co go łączy z Harrym? Dlaczego lekcje przepowiadania przyszłości stają się dla bohatera udręką? W trzecim tomie przygód Harry`ego Pottera poznajemy nowego nauczyciela obrony przed czarną magią, oglądamy Hagrida w nowej roli oraz dowiadujemy się więcej o przeszłości profesora Snape`a. Wyprawiamy się również wraz z trzecioklasistami do obfitującego w atrakcje Hogsmeade, jedynej wioski w Anglii zamieszkanej wyłącznie przez czarodziejów.

Opinia: Seria Harry Potter w filmowej odsłonie od lat mi towarzyszyła i po latach w końcu sięgnęłam po książki. Jak wiecie z poprzednich moich fleszy popkulturowych z czystym sumieniem polecałam wam poprzednie dwie części i tak też zrobię w związku z trzecią częścią. Książka ta jest po prostu wspaniała i chyba będę co miesiąc się powtarzać. Kiedy zaczęłam ją czytać nie mogłam się oderwać. W ekspresowym tempie skończyłam ją czytałam, bo nie ukrywajmy wciąga niesamowicie.


Kirke

Wydawnictwo: Albatros

Fabuła: Epicka opowieść oparta na motywach mitologicznych, autorstwa zdonywczyni nagrody Orange.

W domu Heliosa, boga słońca i najpotężniejszego z tytanów, rodzi się córka. Kirke jest dziwnym dzieckiem – nie tak potężnym jak ojciec ani tak bezwzględnym jak matka... Dziewczyna próbuje odnaleźć się w świecie śmiertelników, lecz odkrywa w sobie czarnoksięską moc, dzięki której może zagrozić samym bogom… Z tego powodu zostaje wygnana. Nie zamierza jednak przestać kształcić się w czarach. Jej ścieżki skrzyżują się z Minotaurem, Dedalem, jego synem Ikarem, morderczą Medeą i, oczywiście, z przebiegłym Odyseuszem.

Samotna kobieta zawsze narażona jest na niebezpieczeństwo, a Kirke nieświadomie budzi gniew zarówno w ludziach, jak i w mieszkańcach Olimpu. Aby ochronić to, co kocha, będzie musiała zebrać wszystkie siły i zdecydować, czy należy do bogów, z których się urodziła, czy do śmiertelników, których pokochała.


Opinia: Odkąd pamiętam uwielbiałam książki jak i filmy na podstawie mitologii greckiej. Zawsze coś mnie do tego ciągnęło. Dlatego z niecierpliwością czekałam aż będzie sposobność aby przeczytać Kirke. Muszę przyznać, że się nie zawiodłam. To piękna opowieść ukazująca potężną kobietę, a dokładniej boginie. Kirke to  historia o rodzinnych kłótniach i rywalizujących ze sobą bogach ale i o miłości, stracie i odkryciu, o celebrowaniu życia i wykorzystaniu wewnętrznej siły.

Komentarze

  1. Te propozycje filmowe dość mroczne wybrałaś na te jesienne wieczory.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :) czasem warto coś takiego mroczniejszego obejrzeć :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty