Blogmas #2: Świąteczne prezenty dla geeka i podróżnika


Coraz bliżej Święta, które nie ukrywajmy kojarzą się nam z prezentami, które tak bardzo lubimy i kochamy. Ale niestety nie zawsze są one trafione. Na szczęście przychodzę do was z pomocą, i i kolejny raz przybywam do was z garścią inspiracji prezentowych.

Jako, że mój blog kręci się przy tematyce popkulturowej oraz podróżniczej nie zabraknie pomysłów na prezenty dla geeka oraz podróżnika, więc mam nadzieję, że coś wam ciekawego wpadnie w oko i kogoś zadowolicie takimi oto prezentami. 

Popkulturowe prezenty

Każdy chciałby dostać prezent, który trafi w nasze gusta. Nie jest to proste jeśli chodzi o geeków (chociaż zawsze kupowanie prezentów jest stresujące i nie zawsze wychodzi tak jakbyśmy chcieli. Takie życie). Dobrze jest początkowo zorientować się co wasz geek lubi najbardziej. Nie jest to takie trudne jak się wydaje. Jeden lubi oglądać filmy bądź też seriale, drugi kocha różnego rodzaju książki, a kolejny jest fanem gier, czy to tych komputerowych, czy tych na konsole.

Prezenty dla filmomaniaka

Choć jest to mocno oklepany pomysł i nie zawsze możemy trafić w gusta naszego geeka to wypadałoby wspomnieć o kupnie jakiegoś filmu. Wiadomo jeśli dobrze znamy daną osobę i wiemy jakie gatunki filmowe lubi to warto sięgnąć po taki prezent. Oczywiście jeśli wasz geek kocha załóżmy Avengers to raczej durnym pomysłem będzie kupowanie kolekcji płyt ze wszystkimi częściami, które zapewne i tak ma. Ciekawym oprócz tego pomysłem na pewno jest kupon do kina jak i na różne festiwale. Chociaż żyjemy w dość niepewnych czas ze względu na pandemie, ale kiedyś to się unormuje i warto również sięgnąć po takie rozwiązanie, ktoś na pewno z takiego prezentu się ucieszy. 

Najlepszym rozwiązaniem będzie kupienie różnych gadżetów filmowych. Zdaję sobie sprawę, że jest tego cała masa i w różnych przedziałach cenowych, ale jest to bez wątpienia najlepsze rozwiązanie. Pierwszym pomysłem jaki mi się nasuwa są funko popy, które wierzcie mi cieszą oko. Jeśli szukacie prezentu dla młodszych świetnym rozwiązaniem będzie kupno maskotki. Kolejnym fajnym pomysłem będzie kupienie dla naszego geeka gadżetu z jego ulubionego filmu, czy to mapa Huncwotów z Harrego Pottera, czy to kubek z Gwiezdnych wojen, a może nawet tarcza kapitana Ameryki z Avengersów. Pomysłów jest wiele i na pewno coś wpadnie wam do głowy. 

Dobrą alternatywą będzie kupienie ubrań jak i różnych drobiazgów, które możemy przyodziać według własnego gustu. Zmieniacz czasu Hermiony to idealny prezent dla fanów Harrego Pottera. Sama mam w swojej kolekcji piękną bransoletkę kosogłosa z Igrzysk śmierci, które od czasu do czasu lubię założyć. 

Dla fana gier planszowych dobrym pomysłem będzie kupienie gierki z jego ulubionego filmu. Wystarczy tylko przeszukać internet i na coś ciekawego można wpaść. Takich gier jest cała masa. Jeśli już jesteśmy przy grach warto wspomnieć o kupnie puzzli jest to dość tani prezent, który po ułożeniu może służyć nawet jako obraz, który będzie cieszyć oko. 

Dla tych bardziej majętnych Mikołajów dobrym pomysłem będzie kupienie m.in telewizora, kina domowego. Jeśli szukasz niecodziennego prezentu fajnym pomysłem będzie projektor do smartfona, o którym dowiedziałam się stosunkowo niedawno i jest to na pewno ciekawe rozwiązanie. 

Prezenty dla serialomaniaka

Pierwszym pomysłem jaki nasuwa mi się jest kupno karty podarunkowej. Każdy serialomaniak musi przecież gdzieś oglądać swoje ulubione seriale, czy to na Netflixie, czy to na HBO jak również na innych platformach vod, o których zresztą wam pisałam. Jest to bez wątpienia prezent uniwersalny i dosyć innowacyjny. 

Tak jak w przypadku filmomaniaków nie trzeba długo główkować. Różne gadżety, ubrania, kubeczki i inne tego typu rzeczy zadowolą naszego geeka. Każdy ma swoje ulubione seriale, które i to właśnie z takich produkcji powinien być prezent.

Prezenty dla mola książkowego

Co w takim razie dla mola książkowego? Sprawa tutaj jest niby prosta, bo przecież książka powinna być idealnym prezentem. Niestety z tym bywa różnie, bo dość ciężko trafić w gust naszego molika. Chociaż w takich przypadkach wystarczą bony do sklepów, czy to do Empiku, czy też do innych wydawnictw. Jeśli papierowe książki was nie zadowalają warto wykupić voucher na czytanie lub też słuchanie książki jak chociażby na Legimi. Stron takich jest dość sporo i zapraszam was na ten wpis. 

Zakładki do książek to rzecz obowiązkowa. To jedna z tych rzeczy, która przyda się zawsze. Chyba, że ktoś woli czytać książki na czytniku lub tak jak ja słuchać audiobooków. 

W pierwszym przypadku dla posiadacza czytnika na pewno przyda się otulacz/etui chociaż również taki gadżet przyda się do książki. Dla tych trochę bardziej majętnych mikołajów powinnam podsunąć pomysł na kupno oczywiście czytnika, który pewnie niejednokrotnie się sprawdzi. 

Jeśli akurat ktoś woli audiobooki to wachlarz prezentów trochę się rozszerza. Po pierwsze warto zaopatrzyć się w dobrej jakości słuchawki najlepiej bezprzewodowe dzięki, którym kabelek nie plącze się nam i możemy nawet sprzątać i słuchać naszego nowiutkiego audiobooka. Kolejnym ciekawym pomysłem będzie etui na telefon. To sprawdzony i pewny prezent, który jestem pewna, że każdemu przypadnie do gustu. 

Mól książkowy nie pogardzi różnymi gadżetami. Takich jest również cała masa, czy to różne skarpetki z nadrukiem książkowym, czy to torby, czy też kubki i wiele wiele innych ciekawych rzeczy, które jestem pewna, że spodobają się dla każdego. 

Prezenty dla gamera

Idealnym prezentem dla gamera jest kupno gier niestety nie każdy może wydać dość wysokie kwoty, bo nie ukrywajmy gry nie są tak tanie jakby mogło się wydawać. Bony do gier również powinny się sprawdzić, bo dzięki temu mamy pewność, że trafimy w gusta obdarowanej przez nas osoby. 

Oczywiście najlepszym i najbardziej drogim prezentem byłoby zafundowanie xboxa/playstation lub komputera/laptopa, które jestem pewna, że uszczęśliwiłyby nie jedną osobę i to nie tylko gamerów. Z trochę tańszych elektronicznych rzeczy. Wiecie myszki, słuchawki dość często się psują i warto aby Mikołaj był tak łaskawy i raz na rok kupił którąś z tych rzeczy. 

Gadżety gadżetami wiadomo większość z nas ucieszyłaby się z kubka z logiem xboxa, czy też koszulki z chociażby z postaciami z mortal kombat. 



Podróżnicze prezenty

W każdym z nas drzemie mały, czy też duży podróżnik. Większość z nas uwielbia poznawać nowe miejsca, odkrywać nowe kultury, o których lubi pisać lub też opowiadać dla swoich bliskich. Dlatego przygotowałam dla was listę niezbędnych rzeczy potrzebnych do podróżowania.

Podstawową rzeczą bez której podróżujący nie daliby rady są informacje na temat danego miejsca, które planują zwiedzić. Dlatego fajnym pomysłem na prezent będą książki poradnikowe, książki podróżnicze oraz mapy. Muszę przyznać, że jestem z tych osób co uwielbiają planować i wiedzieć co w danym regionie warto zwiedzić takie książki na pewno nie jednokrotnie ratowałyby mi życie i może tak też być w przypadku waszych bliskich, a nawet i znajomych. 

Ciekawym pomysłem na prezent, z którego sama bym dużo przyjemności bym czerpała jest zdrapywalna mapa Polski lub też świata. Taka mapa genialnie wygląda na ścianie i motywuje każdego czy to małego, czy też dużego podróżnika. 

Planując podróże warto zaopatrzyć się w bieliznę termiczną. Jest to bez wątpienia ważna rzecz, bo nie ukrywajmy pogoda potrafi zaskoczyć. Jeśli jesteśmy przy odzieży może warto sięgnąć po trochę tandetny pomysł jakim jest kupno skarpetek, albo kompletu bielizny, który sprawdzi się zresztą zawsze. 

Jeśli planujemy zaszaleć i kupić coś drogiego warto pomyśleć nad nowinkami technologicznymi jak chociażby kamera go pro. Jest to bez wątpienia kamera do zadań specjalnych, z którą można latać, pływać, można zamocować ją na samochodzie, na czole i gdzie tylko macie chęć. Dodatkowym pomysłem jest również dron, który pozwoli spojrzeć na świat z trochę innej perspektywy. Mimo, że sama korzystam z aplikacji niektórym to nie wystarcza i warto małego odkrywce wyposażyć w odpowiedni zegarek, który pozwoli sprawdzić przebyty dystans. Planując podróż warto zaopatrzyć się w dobry aparat, który może być nawet w telefonie.

Oczywiście mogłabym tak wymieniać bez końca. Dla każdego podróżnika jest potrzebne wiele rzeczy jak chociażby ręcznik szybkoschnący, termosy, sztućce, a nawet butelki filtrujące wodę. Z bardziej technicznej strony  warto zaopatrzyć się w statywy, aparat typu polaroid, bezprzewodowy głośnik, różne gniazdka i adaptery, power banki,  które wierzcie mi niejednokrotnie uratują wam życie. 

Mam nadzieję, że moje pomysły przypadły wam do gustu i chociaż trochę pomogłam w wyborze prezentów dla waszych bliskich. 










Komentarze

  1. Super pomysły na prezenty. Te praktyczne najlepsze, np. z serii podrózniczej lub bon do księgarni. Choć wspomnianym zmieniaczem czasu Hermiony także bym nie pogardziła 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupno karty podarunkowej dla serialomaniaka jest dobrym pomysłem :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie bardzo ciekawie napisane. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty