Flesz popkulturowy. Październik


Połowa listopada za nami i coraz bardziej zbliża się do nas zima i z tego powodu coraz bardziej się cieszę. Grudzień to jednak taki magiczny czas. W tym miesiącu dosyć dużo się dzieje, bo są Mikołajki, Boże narodzenie jak i noc Sylwestrowa, na dodatek jeszcze w tym miesiącu wypadają moje urodziny i mojego Marcina, więc powodów do świętowania jest ogrom. Ale nie o Świętach tym razem. Poniżej macie listę filmów, seriali jak i książek, które obejrzałam jak i przeczytałam w październiku. Jak zwykle będzie tego trochę i mam nadzieję, że coś przykuje waszą uwagę. Postaram się również dostarczyć wam może jakoś niedługo recenzji z tej listy. Może w końcu uda mi się zrecenzować jakąś książkę.

Tak poza tym i na koniec odsyłam was do wpisu poświęconym halloweenowemu maratonu horrorów, na którym mogłam uczestniczyć dzięki wygranej w konkursie.


Filmy
W cieniu księżyca
Obejrzysz: Netflix

Fabuła: Filadelfijski policjant podąża tropem nieuchwytnego seryjnego zabójcy, którego zbrodnie są powiązane z fazami Księżyca.

Opinia: Nigdy nie sądziłam, że Netflix może stworzyć dość dobry film. Zdaje sobie sprawę, że większość seriali, które są tam emitowane są na wysokim poziomie, ale filmom zwykle czegoś brakuje. Tym razem wzięłam pod lupę thriller science - fiction. Zdaję sobie sprawę, że nie zaskoczy nas ta produkcja oryginalnością, ale jestem pewna, że przypadnie większej liczbie odbiorców.

Disco polo
Obejrzysz: Netflix

Fabuła: Młodzi muzycy z prowincji w błyskawiczny sposób zdobywają szczyty list przebojów.

Opinia: Co tutaj mogło pójść? Raczej nie powinno się zmarnować szansy aby ukazać jakiś fikcyjny zespół disco polowy. Trochę muzyczki i tak dalej i powinna być gitara. Ale niestety coś tu poszło nie tak i to nawet bardzo. Pomysł był banalnie prosty i raczej łatwy do zrealizowania, ale wszystko zostało zniszczone. Chociaż początek w miarę był dobry, a potem było tylko coraz gorzej. Im bardziej film się rozkręcał, tym ja opadałam z sił.

Podróż na tajemniczą wyspę
Obejrzysz: Netflix

Fabuła: Sean Anderson wyrusza na tajemniczą wyspę, aby odnaleźć zaginionego dziadka.

Opinia: Powiedzcie mi kto nie lubi oglądać dziwnych, a zarazem pięknych wysp, które roją się od różnych dziwactw. Pewnie mało jest taki ludzi, ale nie ukrywam, że ja bardzo lubię tego typu produkcje. Jeśli tak jak ja lubicie piękne wizualizacje, to jestem pewna, że pokochacie te film. Niestety fabularnie niestety coś się nie trzyma. Chociaż dla mnie nie jest aż tak źle jak w większości recenzjach to pisze. Nie jest to produkcja, którą zapamiętuje się na długie lata, ale jeśli macie w planach usiąść z dziećmi i coś obejrzeć, to jestem pewna, że będziecie się dobrze bawić.


Maraton horrorów

Opinia: Pod koniec października mogłam uczestniczyć w maratonie horrorów. Poniżej przedstawię wam listę obejrzanych przeze mnie produkcji. Ale niestety nie będę się zagłębiać w recenzowanie tych produkcji, bo takowy wpis jest już umieszczony na blogu.

Większość filmów była znośna do obejrzenia, ale niestety nie oczekujmy czegoś większego po tych produkcjach. Większość miała potencjał, ale nie został on zbyt dobrze zrealizowana. Mimo wszystko odsyłam was do tego wpisu, a nóż jakich horror spodoba się wam. kliknij tutaj


Złe miejsce
Obejrzysz: Play now

Fabuła: Zło zagnieżdża się w szopie obok domu Stana. Wraz z przyjacielem ściągają do niej swoich największych wrogów.


Godzina oczyszczenia
Obejrzysz: ?

Fabuła: Drew i Max prowadzą popularny internetowy program, podczas którego na żywo dokonują inscenizowanych egzorcyzmów. Misterne oszustwo wymyka się jednak spod kontroli, gdy w aktorkę wcielającą się w opętaną wstępuje prawdziwy demon.


Zaśnij
Obejrzysz: ?

Fabuła: Karla, młoda studentka medycyny, próbuje wyleczyć swojego brata z wyjątkowo rzadkiej i nieuleczalnej choroby powodującej chroniczną bezsenność (Fatal familia Insomnia). Szukając sposobu na uratowanie brata, dziewczyna odkrywa, że powód jego złego stanu zdrowia jest bardziej przerażający, niż kiedykolwiek mogłaby przypuszczać.


Puppet master
Obejrzysz: ?

Fabuła: Kiedy Edgar postanawia sprzedać nikczemnie wyglądającą marionetkę na zjeździe, piekło pęka, gdy lalki ożywają i zaczynają zabijać.


Seriale

Czarne lustro
Obejrzysz: Netflix

Fabuła: Miniserial science-fiction opisywany jako połączenie Strefy Mroku z satyrą socjologiczną. Black Mirror to trzy historie osadzone w przyszłości, opowiedziane w trzech odcinkach. Każda z nich opowiada o innych przykrych konsekwencjach rozwoju naszej cywilizacji, pokazując w sposób karykaturalny, do czego może dojść, jeśli nic się nie zmieni.

Opinia: Zbytnio nie wiem co mam powiedzieć o tym serialu, bo puki co obejrzałem tylko jeden odcinek, który trochę mnie zniesmaczył do dalszego oglądania. Ale znając mnie to jestem pewna, że jeśli odnowię subskrypcje na Netflixie to z powrotem zagłębię się w oglądanie jego.


Chilling Adventures of Sabrina
Obejrzysz: Netflix

Fabuła: Serial Chilling Adventures of Sabrina opowiada o Sabrinie, czarownicy, która stara się pogodzić swoje dwie natury, walcząc z mrocznymi siłami.

Opinia: O czarownicy Sabrinie zbytnio nie trzeba mówić, bo raczej każdy kojarzy serial familijny o perypetiach tej młodej dziewczyny. Ale ta produkcja to coś zupełnie nowego i odświeżonego. Serial ten jest mroczny i momentami przyprawia o dreszcze ze względu na dość spore sceny horrorowe. Mimo wszystko bardzo polubiłam tą nową wersję Sabriny i zachęcam was do obejrzenia dwóch sezonów.


Castle Rock
Obejrzysz: HBO GO

F‌abuła: Castle Rock to psychologiczny horror osadzony w multiversum Stephena Kinga. Akcja rozgrywa się w fikcyjnym mieście, które pojawia się w wielu utworach Kinga.

Opinia: Uwielbiam filmy jak i seriale na podstawie powieści Stephena Kinga. Chociaż większości jeszcze nie udało mi się obejrzeć. Jedną z takich produkcji jest właśnie Castle Rock, którą niestety od kilku miesięcy nie jestem w stanie dokończyć. Nie to, że nie podoba mi się ten serial, ale o to, że ta ponura atmosfera w tym serialu bardzo na mnie wpływa. Lubię takie ciężkie produkcje, ale czasem lubię złapać głęboki oddech aby móc dalej coś oglądać.

Książki
Pacjentka

Fabuła: Ceniona malarka i fotografka mody Alicia Berenson wiedzie życie, jakiego każdy mógłby jej pozazdrościć. Do czasu. Pewnego wieczoru jej mąż Gabriel wraca do domu, zaś Alicia strzela mu w głowę pięć razy, zabijając go na miejscu. Od tego momentu kobieta przestaje mówić. Nikt poza nią nie wie, co wydarzyło się tamtej nocy. Ostatecznie trafia do zamkniętego ośrodka psychiatrycznego Grove.

Opinia: Po sześciu latach w tymże ośrodku rozpoczyna pracę psychoterapeuta Theo Faber, zafascynowany postacią Alicii i jej historią. Theo robi wszystko, co w jego mocy, aby dotrzeć do pacjentki i sprawić, żeby się przed nim otworzyła, a także aby rozwikłać zagadkę śmierci Gabriela. Poznając pacjentkę, psychoterapeuta nieoczekiwanie odnajduje coraz więcej podobieństw w ich losach, począwszy od traumatycznego dzieciństwa. Dokąd zaprowadzą go te rozmowy i co się stanie, jeśli Alicia wreszcie zacznie mówić?

Dzięki możliwości wzięcia udziału w bookturze miałam możliwość przeczytania tej oto książki. Jestem zadowolona z faktu, że mogą ją przeczytać i na pewno już niebawem zagości u mnie na półce. Książka trzyma w napięciu od początku i zwalnia aż pod koniec, gdzie dowiadujemy się w końcu wszystkiego. Jestem pewna, że każdy kto sięgnie po tą książkę będzie wprost zachwycony i nie będzie mógł oderwać się od niej choćby na chwilę.


Sekret listu
Fabuła: Zakazana miłość, niebezpieczny list i historia, która się powtarza.



Śmierć wielkiego aktora Jamesa Harrisona wywołuje poruszenie nie tylko w Wielkiej Brytanii.


Dziennikarka Joanna Haslam, idąc na nabożeństwo żałobne, w którym ma uczestniczyć wiele słynnych osób, liczy na smakowite kąski mogące poprawić jej pozycję w redakcji. Tymczasem uwagę dziennikarki odciąga pewna staruszka, uniemożliwiając jej polowanie na sensację.


Rozczarowana Joanna nie ma pojęcia, że dzięki nieznajomej otwiera się przed nią szansa na odsłonięcie długo skrywanej tajemnicy, która może wstrząsnąć monarchią. I nie wie, że są ludzie, którzy nie cofną się przed niczym, żeby tylko nie dopuścić, aby pewien napisany przed laty list miłosny wpadł w niepowołane ręce.

Opinia: Kolejna książką, którą czytałam przez booktour. Niestety książka ta nie wywarła na mnie aż tak wielkiego wrażenia jak ta powyżej. Niestety takie królewskie sekrety niezbyt mnie fascynują, ale książka jest na pewno dobra. Niestety mnie niezbyt wciągnęła w to wszystko. Takie królewskie tematy nigdy mnie jakoś nie fascynowały, więc pewnie temu coś mi w niej nie pasowało.

Komentarze

  1. Filmy - Zaśnij, i W Cieniu Księżyca zapowiadają się bardzo dobrze i zauważyłam, że również produkcje serialowe są co raz lepsze :) Jesli znajdę czas i chęci, z przyjemnością się przyjrzę tym nowościom. Dziękuję za polecenie i recenzję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tyle odradzam z całego serca Zaśnij, zresztą o tym filmie pisałam w poście poświęconym maratonu horrorów, natomiast w Cieniu księżyca jak najbardziej polecam :) Seriale z roku na rok stają się coraz lepsze i warto co po niektóre sięgać :) Dziękuję, że się podoba :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty