Moja sierpniowa codzienność. Podsumowanie & polecajki sierpnia

Ah ten sierpień! Ostatni miesiąc wakacji już minął i wprowadza to nas w taki nostalgiczny czas. Powrót do prac, szkoły / uczelni może być ciężkie po tym relaksującym, słonecznym czasie. Jesień czai się już za oknem. Coraz krótsze dni, coraz wcześniejsze wieczory, coraz chłodniejsze noce.

Ale hola, hola cofnijmy się do początku sierpnia. Mam jakąś ochotę poodprowadzać was po mojej sierpniowej codzienności, która nie ukrywam była magiczna.'

Plany wrześniowe

W tym miesiącu muszę bardziej się zająć blogiem jak i socjal mediami. Dość mocno zaniedbałam te sprawy i czas nadrobić zaległości. Planuję w najbliższych miesiąc dość obszerne wpisy  jak i rozbudować moją społeczność. Wiem, że nie będzie to łatwe, ale głowa do góry i będzie dobrze.

W tym miesiącu muszę jeszcze bardziej zagłębić się w ziołolecznictwo. Pod koniec ubiegłego miesiąca zaczęłam zagłębiać się w te tematy. Na intrenecie można podejrzeć wiele ciekawych przepisów na syropy, nalewki, maści, które mam w planach zbierać i przyrządzać.

Wrzesień to czas zmian. To czas aby w końcu dorosnąć i przejść na swoje. Niestety koronawirus dość mocno namieszał i staram się od dłuższego czasu znaleźć pracę, aby w końcu zamieszkać z M.

Sierpniowa codzienność

Sierpień jest tylko jeden i czas ten w pełni wykorzystałam.

Wyjazdów w tym miesiącu było dość sporo. Dość sporo miejsc udało mi się zobaczyć, które zagoszczą w mojej pamięci na długo. To był niezwykły czas, gdzie wyruszyłam na babci wyjazd do Krakowa, jak również z trip z moim ukochanym.

Był to również czas intensywnego gotowania. To miesiąc eksperymentowania w kuchni.

To czas robienia konfitur. Oczywiście koniec miesiąca to nic innego jak śliwki, które wierzcie mi smakują obłędnie.

To czas poznawania ziół. Robienie syropów coraz bardziej zaczyna mi się podobać.

Sierpień to też czas tylko dla nas. Czas spędzony razem, podziwiając piękne miejsca, odkrywając piękne plaże. Wspólne pływanie. To czas spędzony w naszym basenie.

Wyjazdowo

Ogrodniczki
Czas spędzony nad wodą będę bardzo miło wspominać. Uwielbiam czas spędzony na plaży, jak słonko niemiłosiernie smali.

Jeśli chodzi o Ogrodniczki bardzo lubię w tym miejscu spędzać czas. To przepiękne, klimatyczne miejsce na Podlasiu, gdzie warto spędzić czas na plażowaniu jak i spacerując po lesie.

Kraków
Nie mogło w tym miesiącu zabraknąć babskiego, rodzinnego wyjazdu. To cudownie spędzony czas. Szkoda, że niestety tak krótko to wszystko trwało.

Kraków to piękne miasto, z niesamowitą historią, jak i zabytkową architekturą. Niesamowicie się cieszę, że mogłam chociaż trochę dłużej pobyć w tym miejscu.

Nocleg mimo, że niezbyt zachęcający zlokalizowany był w samym sercu miasta, gdzie minutę mieliśmy do zamku. Wawel to przepiękny zamek, który każdy powinien zwiedzić. Odkrywanie coraz to nowszych zakamarków było niezwykłym przeżyciem.

Zobaczenie Starego miasta oczywiście jest najważniejszym punktem.

Krakowskie sukiennice

Ale jeśli lubisz miejsca, gdzie zachowana jest historia Żydów to gorąco polecam zobaczyć Kazimierz. Wędrując przez wiele uliczek można odkryć piękne murale, synagogi, kościoły, które przeniosą nas do tamtych czasów.

Mazury
Nasz niezwykły trip trwał dość sporo czasu, gdyż z naszego pięknego Podlasia wyruszyliśmy przez Mazury oraz Warmie i dotarliśmy nad nasze Polskie morze.

Uwielbiam czas spędzać na Mazurach. Każde miejsce jest piękne na swój sposób. To niezwykłe miasteczka, które warto zwiedzić nie tylko przez plaże.

Ełk
Miasteczko odwiedziliśmy przejazdem ze względu na zamek. Niestety zamek sam w sobie nie zadowala. To stara budowla, która raczej przypomina psychiatry niż zamek.

Ruiny zamku

Giżycko
Giżycko to przepiękne miasteczko, które już wiele razy widziałam. Jest to bez wątpienia piękne miejsce, które bardzo kusi turystów ze względu na piękną plażę razem z portem oraz ze względu na twierdzę Boyen. Niestety coraz bardziej miejsce to dla nas brzydnie.

Twierdza Boyen

Nocleg mieliśmy w Wilkasach, gdzie czas spędziliśmy nad wodą, pływając na naszym cudownym pontonie.

Pozezdrze
Jeśli ciekawią was małe wioseczki, gdzie można odkryć ciekawe wojenne miejsca to warto wybrać się do Pozezdrza. To tutaj mamy możliwość zobaczenia bunkrów za czasów II wojny światowej.

Węgorzewo
Węgorzewo to przepiękne miasteczko, gdzie warto spędzić czas. Nie ma tu za dużo zabytków, ale każdy coś tutaj dla siebie znajdzie.

Czas bezapelacyjnie spędziliśmy nad wodą, gdzie wierzcie mi chłonęliśmy te przepiękne widoki.

Święta Lipka
Jako osoba religijna dość często zdarza mi się zobaczyć miejsca świętego kultu. Dlatego jadąc przez Świętą Lipkę grzechem by było nie zatrzymać się w tym świętym miejscu.

Oczywiście najważniejszym punktem w tym miejscu jest Bazylika i oczywiście jej wnętrze. Na uwagę zasługują złocone filary, balustrady a także barwna polichromia, która powstała w XVIII wieku.

Warmia
Warmia to przepiękne województwo tylko szkoda, że nie udało się nam na dłużej tam zostać. Jest tam tyle ciekawych miejsc jak chociażby Malbork ze słynną katedrą, Lidzbark Warmiński, którego mieliśmy przyjemność podziwiać przejazdem i wiele innych ciekawych miejsc mam zamiar odkryć, bo jeszcze całe życie przed nami aby odkryć każdy zakamarek Polski jak i świata.

Frombork
Frombork to niewielkie miasteczko na Warmii, który oferuje zwiedzającym masę zabytków.

Najważniejsze zabytki miasta znajdują się na widocznym już z daleka, zadrzewionym Wzgórzu Katedralnym. To tam mamy możliwość zwiedzania Bazyliki archikatedralnej Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny i św. Andrzeja. Bez wątpienia jest to najważniejszy punkt naszej wycieczki.

Jednym z ważniejszych punktów jest bez wątpienia stare miasto, gdzie można podziwiać m.in kościół Św. Mikołaja.

Pomorze
Punktem końcowym jak dobrze wiecie było morze. Pobyt tam był dość krótki, ale mimo wszystko miło spędziliśmy tam czas.

Piaski
Początkowo mielibyśmy nocleg w Piaskach. Niedaleko granicy z Rosją (bodajże 3 km). Jestem pewna, że pierwszy i ostatni raz udałam się w to miejsce. Plaża nie ukrywam jest ładna, na której przyjemnie spędziliśmy czas. Niestety minus jest taki, że jest tam bardzo słaby zasięg oraz jeszcze nigdy nad morzem nie widziałam tyle komarów, a wszystko zasługą jest zalew wiślany.

Sztutowo
Kolejny nocleg będę bardzo miło wspominać, ponieważ wylądowaliśmy w Sztutowie, gdzie czas spędziliśmy ze znajomymi.

Był to bardzo dobrze wykorzystany czas, gdzie spędziliśmy go praktycznie cały czas na plaży, która niesamowicie mi się podoba.

Fajne rzeczy

Ponton jednorożec
Od lat moim marzeniem było kupić ponton. Nie sądziłam jednak, że będę mieć tego pięknego jednorożca, na którym mogłam pływać po naszym basenie oraz po jeziorach.

Fajne miejsca

Rejs statkiem po Wiśle
Jeśli marzy się wam rejs statkiem przebywając w Krakowie, warto udać się na niego. Jest to bardzo przyjemny rejs, gdzie mamy możliwość podziwiania najważniejszych zabytków Krakowa. Dodatkowym plusem jest wydobywająca się z głośnika opowieść przewodnika o mijanych miejscach.

Sukiennice Krakowskie
Sukiennice to piękne, klimatyczne miejsce, który nie ukrywajmy jest symbolem Karkowa. To jeden z piękniejszych budynków, gdzie w środku jest pełno stoisk z różnymi pamiątkami. Każdy znajcie coś tylko dla siebie.

Camping Szekla
Wilkasy to miasteczko nieopodal Giżycka. To w tym miejscu mieliśmy nocleg pod naszym maleńkim namiotem. Właściciele w porządku, w miarę czyste jezioro, chociaż te wodorosty trochę zniechęcają. Ale wiadomo nic nie może być doskonale i cieszę się, że jest te miejsce.

Camping zwierzyniecki róg
Spokojny zakątek nad jeziorem Mamry. Dużym i najważniejszym plusem jest fakt, że nie ma dużo turystów. Cisza, spokój, piękny widok na zachód słońca. Atmosfera jaka tam panuje zachęca do kolejnym odwiedzin.

Do posłuchania

Youtube

Trojaczki TV oglądam już od dawna i mimo, że dzieci nie mam uwielbiam te trzy cudowne dziewczyny i ich mamę. To cudowna rodzinka, którą miło się ogląda.

Spodoba się mamom i myślę, że dziewczynom w ciąży, lub o dzieciach dopiero myślących też. Te kobiety pokocha każdy, ponieważ nie lukrują rzeczywistości, mówią o problemach z jakimi każdy rodzic będzie się zmagał.

Podcasty

Cudowna rozmowa, którą staram się praktykować.

Pani Swojego Czasu: 3 metody, które pomogą Ci się zorganizować
Panią Swojego Czasu raczej nikomu nie muszę przedstawiać, tą wspaniałą kobitę raczej każdy zna. Ale mimo wszystko wypadałoby dostarczyć wam wartościowe podcasty, które pomogą nam zorganizować się.

Kamila Surma: Inspirująca rozmowa z Magdaleną Janik o jodze, intuicji, miłości i akceptacji siebie
Jeśli planujecie uprawiać jogę gorąco polecam przesłuchanie tego podcastu.

Jeśli sceptyczne nastawienie na jogę warto przesłuchać ten podcast, który rozwieje wszelkie wasze wątpliwości.