Moja czerwcowa codzienność. Podsumowanie & polecajki czerwca


Mimo, że w życiu, w sercach i za oknem na dobre zagościło lato i tym samym lipiec pojawił się na kartkach kalendarzy, to chciałabym wrócić jeszcze na moment do czerwcowych wspomnień. Wierzcie mi jest ich trochę. Kolejny raz nie pominę miesiąca jak to było w przypadku ubiegłego miesiąca. 

W maju nic się nie działo. Dawno nie miałam takiego długiego przestoju. Brak wyjazdów, poświęcenie się pracom. Był czas na działce, które miło wspominam, było kilka krótkich spacerków.

Dlatego też zapraszam na małe podsumowanie czerwca, na garść świetnych polecajek, na ciekawe podcasty i teksty z moich ulubionych blogów. Tak, więc lecimy.

Plany lipcowe

Czerwiec to czas wielu wspaniałych chwil na świeżym powietrzu co będę jak najbardziej dalej robić. Uwielbiam spędzać czas czy to relaksacyjnie na działce odpoczywając i ciesząc się chwilą ciszy, czy też intensywnie spacerując, zwiedzając piękne zakątki.

Piękne zakątki zwiedzę również już za ponad tydzień. Wyjazd w Pieniny to coś na co już od dawna czekam. Snuje plany, zapisuje je, aby móc jak najwięcej zobaczyć. Mam w planach cudowny wyjazd, oby tylko pogoda dopisała.

Planowanie przyszłości już w moim wieku jest czymś ważnym. Życie jest zbyt krótkie aby nie zastanawiać się jak ma się potoczyć nasze życie.
To jest bardzo istotna kwestia. Ja niestety ocknęłam się trochę za późno, ale może jeszcze jest czas na wszystko. Układam w głowie co jest dla mnie najważniejsze. Jak chciałabym aby moja przyszłość wyglądała. Mam nadzieję, że wszystko potoczy się w dobrym kierunku i pewnie o niektórych planach powiem później jak już wszystko będzie dopięte na ostatni guzik.

Czerwcowa codzienność

Działkowanie. Mieszkanie na działce to już u nas codzienność. Czerwiec był typowym miesiącem spędzonym na działce. Uwielbiam tam być, ale wy dobrze o tym wiecie. Uwielbiam spacery po pobliskim lesie, który zachwyca. Obcowanie z naturą to coś co uwielbiam.





Czerwiec to czas spędzony na świeżym powietrzu. To czas wyjazdów tych bliskich jak i trochę dalszych. To czas spacerów po przepięknych zalesionych terenach. Czerwiec to czas refleksji nad swoim życiem. To miesiąc, który otworzył mi oczy na ważne kwestie i pójściem kilka kroków w przód względem mojej przyszłości, kariery.

Mazury są piękne. A ja muszę zwiedzić to miejsce. Piszcie jak wiecie jak nazywa się ta wieś.

Jeśli będziecie na Podlasiu, a tym bardziej w Białymstoku warto zobaczyć polanę w Osowiczach.




Czerwiec to też czas pracy. Ale nie takiej intensywnej jak wcześniej. Ale to nie tylko praca, do której musiałam wstawać wcześnie rano. Był czas też pracy nad sobą. To czas zmiany nawyków, chociaż to wszystko odczuje na pewno w tym miesiącu. To też czas nad pracą nad blogiem. Chociaż zdaje sobie sprawę, że bardzo tego bloga zaniedbałam, to wiem, że to się zmieni.

To w tym miesiącu dość sporo czasu spędziliśmy ze znajomymi, bliskimi. To ten miesiąc, w którym można było pogrillować, posiedzieć sobie w doborowym towarzystwie i miło spędzić ten letni czas. 

Wyjazdowo

Augustów
Uwielbiam te nasze wyjazdy. Uwielbiam spędzać czas nad wodą. Augustów jest idealnym miejscem do spędzania tak tych wakacyjnych dni. Rok temu odkryliśmy niedaleko Augustowa przepiękne miejsce, które będę dość często odwiedzać.






Ogrodniczki
Jeśli jesteś z Białegostoku, bądź wyruszyłeś na weekend do mojej rodzimej miejscowości i szukać pięknej, zdala od ludzi plaży to mam coś dla was. Ogrodniczki znajdują się niedaleko Białegostoku, w kierunku Supraśla. To piękne miejsce, które chyba nie raz chciałabym zobaczyć. Z dala od ludzi, piękne lasy, pagórkowaty teren to coś co ja uwielbiam i mam nadzieję, że wy też. 




Ryn
Ostatni tydzień czerwca, więc trzeba pojechać gdzieś dalej. Mazury są do tego idealnym miejscem. Uwielbiam od czasu do czasu wyjechać w te tereny i tym razem celem mojej wyprawy był Ryn. Przepiękne miejsce, które chyba nie raz chciałabym zwiedzić. Pewnie o tym wyjeździe wspomnę w kolejnym moim wpisie, gdzie będę oprowadzać was po Mazurach.





Fajne rzeczy

Xbox one s
Niestety na konsolach zbytnio się nie znam. Ale jak dla mnie jest bardzo fajna konsola, która może się pochwalić dużym dyskiem. Konsola bogata jest w wiele interesujących gierek, które możemy uzyskać dzięki różnym kontom premium. 

Audiobooki - aplikacje
Od dłuższego czasu bardzo lubię sięgać po różne audiobooki. Staram się puki co szukać tych darmowych stron i z czasem zadecydować jaka najbardziej mi odpowiada. Aktualnie bardzo przypadło mi do gustu BookBeat, który oferuje nam sporą ilość książek. Nie ma może ich tam zbyt dużo, ale jestem pewna, że znajdzie każdy coś tutaj dla siebie. Kolejną jak dla mnie rewelacyjną stroną jest Storytel. Jest to moim zdaniem jedna z lepszych jak i nie najlepszych aplikacji do słuchania audiobooków. Oferuje nam wiele interesujących jak i darmowych książek. Ostatnia aplikacja to Audioteka, która oferuje nam książki w dość przystępnych cenach. Niestety w swojej bazie nie są tylko dostarczane darmowe książki, ale także takie które mają limit. Mimo bardzo niskiej ceny niestety ta aplikacja puki co mnie nie kupuje. Mimo, że znajdują się tam rewelacyjne pozycje do przesłuchania.

Polecajki


Weekendownik - Belfast, stolica Irlandii Północnej
" Belfast jest stolicą Irlandii Północnej. Jest to bardzo młoda stolica, jak wiadomo Irlandia Północna została wyodrębniona z Wyspy Irlandii jak państwo należące do Zjednoczonego Królestwa w roku 1921. Od samego początku Belfast kojarzył się mieszkańcom, i nie tylko Im, jako symbol kraju skółconego - co można do dnia dzisiejszego zaobserwować pod postacią licznych murali, obrazujących wydarzenia jakie miały tutaj miejsce, czy też widząc wysoki mur oddzielający katolicką część miasta od protestanciej..." czytaj więcej...

Em Poleca - [eM dramy] DramaRAR #5
" Chociaż czasu, ze względu na obecną sytuację teoretycznie powinnam mieć więcej, tak w jakiś dziwny sposób mam go coraz mniej, jeśli chodzi o oglądanie k-dram. Z tego powodu, nieświadomie (bo uświadomiłam to sobie dopiero wczoraj) przyjęłam taktykę oglądania do końca jedynie tych dram, które mnie wciągną. Dlatego od razu mogę napisać, że wszystkie poniższe tytuły mogę polecić... " czytaj więcej ...

Busem przez świat - 11 sposobów na tanie podróżowanie po USA
" Podróż przez USA wcale nie musi być droga. Organizując wyjazd na własną rękę i znając kilka sposobów na tanie podróżowanie po Stanach, można to zrobić z dużo mniejszym budżetem. Oto nasze sprawdzone sposoby ..." czytaj więcej ...


Worqshop - Kreatywna strategia treści dla blogerki i soloprenerki – od czego zacząć?
" Strategia to podstawa, strategię warto mieć, zacznij swoje działania od zbudowania strategii” – pewnie słyszałaś to już nie raz. O strategii mówi się dużo i w efekcie powstał z niej taki stwór o którym każdy słyszał, ale mało kto go widział. Trudno natknąć się na wyjaśnienie co to dokładnie jest i jak to “COŚ” wprowadzić w życie, zwłaszcza na takim naszym mikro blogowym poziomie. Nie wiem ile razy sama w ostatnich tygodniach użyłam słów kreatywna strategia treści w najróżniejszych konstelacjach nie wyjaśniając tak naprawdę co się za nimi kryje. Czas to zmienić! ..." czytaj więcej ...

Weekendownik - twaróg domowy i serwatka
" Wszyscy w domu uwielbiamy sernik, niestety zauważyłam, że kupny twaróg nie najlepiej nam służy. Jeden, dwa kawałki sernika są ok. Ale jedząc ciasto, i np. dodatkowo spożywając twaróg na śniadanie - czujemy niestrawność. To właśnie skłoniło mnie do robienia domowego twarogu, po którym czujemy się bardzo dobrze, i jemy zdrowo. Poza tym twaróg jest świeży, łagodny, delikatny.  Wymaga czasu i staranności, ale odwdzięcza się niepowtarzalnym smakiem... " czytaj więcej...

Weekendownik - Marsaxlokk - najbardziej kolorowa wieś rybacka Malty
" Cykl o naszej podróży po Malcie postanowiłam rozpocząć od pokazania Wam pewnej kolorowej wsi rybackiej położonej na południu Wyspy. Jeśli wcześniej gdzieś w Internecie Wam 'mignęły' barwne zdjęcia łódek nabrzeżnych kontrastujące z piaskowymi budynkami, błękitem nieba tudzież  turkusowymi wodami zatoki Morza Śródziemnego - to właśnie jest Marsaxlokk... " czytaj więcej...

Kołem się toczy - Jak ruch kamery ma się do emocji i historii? Uczymy się robić filmy
" ... Poniżej zamieszczam jedną z próbnych lekcji mojego kursu filmowo-montażowego, którego właśnie trwa przedsprzedaż. Jest to lekcja z części poświęconej teorii filmowania, a dokładniej jedna z lekcji o ruchu w filmie. Musicie wiedzieć, że jest to jedna z dziesiątek lekcji części filmowej-teoretycznej (nawet jedna z kilku o ruchu w filmie), więc jeśli czegoś nie doprecyzowuję, znaczy to tyle, że temat ten został już poruszony lub zostanie w innych lekcjach. Pozdroooo ..." czytaj więcej ...

Riennahera - 10 filmów, które miały na mnie wpływ
"... Kiedy przeżywałam okres największej miłości do kina, kiedy miałam złudzenia, że może praca w przemyśle filmowym lub telewizyjnym to coś dla mnie (znam sporo osób tak pracujących i wiem od lat, że to na pewno nie jest dla mnie), kiedy poszłam na studia związane z tematem, zauważyłam swoją “niszę”. Każdy jakąś ma. Ja lubiłam mainstream. Doceniam oczywiście kino autorskie, doceniam kino artystyczne, ale największą miłością pałałam do znanych filmów z okresu dzieciństwa..." czytaj więcej...

Kołem się toczy - Czym filmuję? Co polecam a co się nie sprawdziło?
" Odpowiadam na liczne pytania „czym filmuję?” rozszerzając nieco odpowiedź również o to czym już nie filmuję i dlaczego... " czytaj więcej ...

Gosiarella - 9 webtoonów Shounen Ai, dzięki którym pokochacie BL
" Zastanawiałam się, jaki sposób byłby najlepszy, by uczcić na blogu trwający Pride Month i tak oto doszłam do wniosku, że czas przedstawić Wam listę moich ulubionych manhw, manhui i webtoonów z Boys Love. Warto zaznaczyć, że tylko część z nich ma swoje nieoficjalne polskie tłumaczenie, bo w wielu z nich przygoda wciąż trwa i dalej są w trakcie publikacji. W sumie warto również ostrzec, że są niesamowicie wciągające i uzależniające... No ale czego innego można się spodziewać po czymś, co jest dobre? Czujcie się ostrzeżeni - co złego to nie ja! ... " czytaj więcej ...

Weekendownik - Kolorowa Popeye Village Malta
" Kiedy rezerwowałam noclegi na Malcie, jak zawsze na czas wypoczynku myślałam o wynajęciu czegoś w spokojnej części Wyspy, a jednocześnie tam, gdzie można relaksować się na plażach w zasięgu ręki. Ponoć Malta nie ma typowo piaszczystych i równych plaż..." czytaj więcej...

Di bloguje - Różowy biszkopt przekładany
" Różowy biszkopt to ciasto, które możecie przełożyć na mnóstwo sposobów. Od Was zależy czy będzie to jakiś krem, dżem, bita śmietana lub dowolne nadzienie.
Ja tym razem swój biszkoptprzełożyłam masą kukułkową oraz dżemem i przyznam, że to połączenie wyszło wyśmienite... " czytaj więcej...

Em Poleca - [Czy warto?] Malcom Mackenzie - BTS. Wszystko co trzeba wiedzieć o królach k-popu.
" Na polskim rynku wydawniczym po raz kolejny pojawiła się książka o BTS. Chociaż nie jestem pewna, czy mogę to nazwać książką, bo wygląda to raczej jak zbiór faktów wciśniętych w kolorowe grafiki i zdjęcia wydany w twardej okładce. I chociaż bardzo chciałam zignorować istnienie tego tytułu, tak pojawiły się osoby, które nie pozwoliły mi tego zrobić, dlatego przeżyłam 30 minut tej udręki i przeczytałam BTS. Wszystko, co trzeba wiedzieć o królach k-popu. Zupełnie Nieoficjalny przewodnik, który napisał Malcolm Mackenzie... " czytaj więcej ...

Na blogu

Popkultura

→ Premiery serialowe. Czerwiec 

→ Flesz popkulturowy. Maj

→ Weekendowy maraton horrorów

→ Słowniczek filmowy: B jak box office

Komentarze

  1. Słyszałam o konsoli Xbox one s i w sumie przy takiej konsoli można fajnie w deszczowe dni z przyjaciółmi spędzić czas ;p Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile pięknych widoków u Ciebie - aż chciałoby się wyjechać tam, choćby zaraz.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty